Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

<<

Opelfan

Awatar użytkownika

Posty: 35

Dołączenie: 02 Lis 2014 23:55

Miejscowość: Warszawa

Post 11 Sty 2015 19:40

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

luki77 napisał(a):Witam mam pytanie czy jest możliwość podkręcenia silnika 2.8 325KM wersja OPC. Jak tak to o ile i jakie koszty . Insignia z 2010 roku.

Poprawiony temat / Alex



Trochę późno ale jak to mówią "Lepiej późno niż wcale" 366KM i 496Nm jeśli odpowiada to zapraszam.
NIEZALEŻNY SERWIS OPEL WARSZAWA
MDI, TechWin
zapraszam na FB
https://www.facebook.com/Niezale%C5%BCn ... 802001393/
<<

mruwkaz11

Posty: 10

Dołączenie: 05 Paź 2014 15:14

Post 12 Sty 2015 00:40

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

Ja też troszke odrzebie temat: swoja Insignie dodam że nie OPC , po zdrobieniu wydechu udało sie zestroić na 345km i 556NM, także jestem bardzo zadowolony- i myśle ze jak by w opc zmodyfikował wydech to bez problemu można zrobić nawet ciut wyższy wynik. pozdr

Forum Opel Insignia poleca:

<<

Don_Damiano

Posty: 23

Dołączenie: 31 Sty 2015 18:16

Post 31 Sty 2015 18:39

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

No to i ja się pochwalę swoim wynikiem. Mam Isię 2.8T (nie OPC), ale jak się później okazało, od któregoś rocznika Insignie 2.8T miały identyczne silniki jak OPC z tymi samymi turbinami.

Na początku po samym chipie miałem wynik ok. 350KM i 520NM. Wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy, że jest to identyczny silnik jak w OPC, dlatego asekuracyjnie zmniejszyliśmy moc do 340KM i 500NM. Po wymianie całego wydechu pomiar wykazał ok. 370KM i 550NM.

Teraz mając wiedzę, że jest to identyczny silnik jak w OPC, postaramy się wycisnąć z niego jeszcze co nieco. Dodam tylko, że początkowo zaskoczyło nas, że oryginalne oprogramowanie zgrane ze sterownika było sygnowane oznaczeniem OPC. Myśleliśmy, że coś było w aucie grzebane, ale po wizycie w serwisie okazało się, że tak ma być. Auto jest z 2011 roku, rok modelowy 2012.
<<

norbi333

Posty: 510

Dołączenie: 23 Paź 2013 18:40

Post 31 Sty 2015 19:01

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

Doczytałem.Ale jak dla mnie to zbyt optymistyczne wyniki . Koleżka ma 2.8 T z tego samego rocznika i po programie ,zmianie map sensora ,zmianie wydechu i większym intercoolerze ma wynik 350 koni realnych .
Dodam ,że miałem Vectrę 2.8 T OPC i była kręcona.A silniki są praktycznie te same

Gdzie była robiona?
Jest Insignia polift biturbo 227 koni i Insignia 2.0 Biturbo przedlift 236 koni
<<

Don_Damiano

Posty: 23

Dołączenie: 31 Sty 2015 18:16

Post 31 Sty 2015 19:06

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

norbi333 napisał(a):Doczytałem.Ale jak dla mnie to zbyt optymistyczne wyniki . Koleżka ma 2.8 T z tego samego rocznika i po programie ,zmianie map sensora ,zmianie wydechu i większym intercoolerze ma wynik 350 koni realnych .
Dodam ,że miałem Vectrę 2.8 T OPC i była kręcona.A silniki są praktycznie te same

Gdzie była robiona?


Modyfikacja oprogramowania - eurotronica w Szczecinie, wydech MG motorsport.
Może uda mi się w tym tygodniu podjechać na korektę mapy i hamownie, to wrzucę wyniki.

Vectry OPC miały te same silniki? Nie wiedziałem.

A powiedz czy twój kolega osiągnął jakąś znaczącą poprawę po wymianie intercoolera? Bo Słyszałem, że raczej nie ma sensu w tym aucie się w to bawić.
<<

norbi333

Posty: 510

Dołączenie: 23 Paź 2013 18:40

Post 31 Sty 2015 19:18

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

Różnią się tylko osprzętem.Firmy nie znam,ale nie sądzę,żeby to był realny wynik.
Jak pierwszy raz kręciłem vectrę opc to samym programem zrobili mi program na 330 koni i 630 Nm :D . Inna sprawdzona hamownia zweryfikowała ten wynik. Generalnie 2.8 T jest bardzo mało podatne na tunnig.
U kumpla zmiana wydechu i intercoolera nie wpłynęła właściwie na polepszenie wyników.Jedynie dźwięk i tak szybko auto nie puchło.I co istotne wymieniał map sensor .
Jest Insignia polift biturbo 227 koni i Insignia 2.0 Biturbo przedlift 236 koni
<<

Don_Damiano

Posty: 23

Dołączenie: 31 Sty 2015 18:16

Post 31 Sty 2015 19:38

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

Firma jest znana w naszym regionie i szanowana. Obecnie uruchomili nową hamownię 4x4 (MAHA czy jakoś tak), więc tak czy inaczej odwiedzę ich i zweryfikuję wyniki.

U mnie wymiana wydechu przyniosła znaczący efekt. Czuje wyraźnie, że auto dużo lepiej wkręca się na obroty i nie jest zdławione jak było wcześniej powyżej 4 tys. obrotów, co zresztą potwierdziły wykresy. Poza tym na oko widać, że oryginalny wydech ma bardzo małą średnicę za katalizatorem. Obecnie zamiast katalizatora mam przelotowy tłumik i średnicę taką samą ja z kolektora wydechowego (68mm lub 70mm nie pamiętam dokładnie).

Inna sprawa, że 350-370KM to już najprawdopodobniej sensowne maksimum dla tego auta. Słyszałem o projektach w granicach 450KM, ale to już trochę przesadna inwestycja. Co nie zmienia faktu, iż Isią obecnie jeździ mi się bardzo dobrze, i jest naprawdę żwawa :) Zapomniałem wcześniej dodać, że mam manuala.
<<

norbi333

Posty: 510

Dołączenie: 23 Paź 2013 18:40

Post 31 Sty 2015 19:45

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

Jak cenowo wychodzi wydech?
I masz automat czy manual?
Jest Insignia polift biturbo 227 koni i Insignia 2.0 Biturbo przedlift 236 koni
<<

Don_Damiano

Posty: 23

Dołączenie: 31 Sty 2015 18:16

Post 31 Sty 2015 20:02

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

Już pisałem na końcu ostatniego posta, że manual ;)

Za wydech z wymianą zapłaciłem 4k (3200 wydech, 800zl montaż w Szczecinie). Zdecydowanie polecam firmę MG motorsport. Pan Michał (chyba właściciel) to bardzo sympatyczny człowiek i przede wszystkim podchodzi do pracy z pełnym profesjonalizmem. Sorry, ale po takiej obsłudze i wyniku końcowym czuje się zobligowany to zareklamowania ;)

Osobiście zainstalowałem poczwórny wydech, ale podwójny powinien być z tego co pamiętam tańszy chyba o 4 stówki. Dźwięk jest bardzo rasowy, a przy tym nie dudni przy normalnej jeździe dzięki czemu nie ucierpiał komfort jazdy.
<<

norbi333

Posty: 510

Dołączenie: 23 Paź 2013 18:40

Post 31 Sty 2015 20:24

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

Do Szczecina za daleko. Z ciekawości pytam,bo u siebie właśnie robiłem rozrząd i zastanawiam się czy ją zostawić i wówczas trochę może pogrzebać czy sprzedać.
Cóż manuale lepiej się dają kręcić.W automacie skrzynia nie pozwala na jakieś lepsze wyniki.A ja mam automat
Jest Insignia polift biturbo 227 koni i Insignia 2.0 Biturbo przedlift 236 koni
PoprzedniaNastępna

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Tunning techniczny

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość