Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

<<

Kali

Posty: 672

Dołączenie: 15 Cze 2009 19:03

Post 20 Maj 2015 09:14

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

Czytajac to forum to tutaj co druga osoba z 2.8T ma od 370KM do 400KM i conajmniej 500Nm - 600Nm. I wszystkim to przyszlo, wiec bajecznie prosto, nawet na LPG. Ich auta pala tyle co 1.6T i zaden Frog w BMW im nie straszny :lol:
<<

sezam

Posty: 109

Dołączenie: 05 Wrz 2014 09:08

Post 20 Maj 2015 09:24

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

mruwkaz11 napisał(a):Kolego czy ty czytasz ze zrozumieniem? Napisałem FMIC czy downpipe i FMIC? Co do Vectry to roznic jest wiecej: wydech, 2 a nie 4 kola zmiennych faz rozrzadu, turbina( w vectrze zaklada sie kolo kompresji 18T czyli wlasnie z insigni). Hmm ciekaw jestem tej turbiny i mocy tej insigni twojego kumpla - jak tak naprawde seryjne wtryski przy dobrym programie na serii ledwo dają rade. wykresy mam - ale mogę załączyć dopiero jutro bo mam je na innym kompie.

A co do kwestii samego FMIC to on daje i to wiele - po pozwala nie dłużej utrzymać moc tylko moment obrotowy- przez co wynikiem jest moc - a temperatura powietrza dolotowego ma bardzo duży wpływ na wyniki - zresztą w sofcie są mapy zależne od temp powietrza dolotowego.

No ładnie. FMIC, hybrydowe turbo, downpipe, zostało jeszcze wymienić kolektor, wtryskiwacze i zalać nafte lotnicza a Insignia sama odleci ;)

Chętnie bym zobaczył jak się samochód przyśpiesza do 100km/s. Oczywiście po wszystkich modach.

Jak kupie te 2.8 v6 to zadowole się tuningiem do subiektynej dla mnie optymalnej mocy czyli 305-350KM :)
Powinna się jakoś odpychać. Na szczęście automat będzie powstrzymywać mnie od warjactwa i ścigania(oczywiście jak się wreszcie zdecyduje na 2.8T).

Forum Opel Insignia poleca:

<<

norbi333

Posty: 510

Dołączenie: 23 Paź 2013 18:40

Post 20 Maj 2015 15:45

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

mruwkaz11 napisał(a):
A co do kwestii samego FMIC to on daje i to wiele - po pozwala nie dłużej utrzymać moc tylko moment obrotowy- przez co wynikiem jest moc -

Ciekawe rzeczy piszesz. Bo jakoś widziałem wykresy Insigni 2.8 T seryjnej i potem na większym fimc.Jakoś mocy nie przybywało (jedynie w tolerancji błędu pomiarowego,bo 5-6 koni to nie przyrost),a moment był dostępny w szerszym zakresie ze względu na to ,że temperatura nie rosła tak jak na seryjnym.
Dokładnie tak samo miałem w vectrze opc.
Jest Insignia polift biturbo 227 koni i Insignia 2.0 Biturbo przedlift 236 koni
<<

norbi333

Posty: 510

Dołączenie: 23 Paź 2013 18:40

Post 20 Maj 2015 15:55

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

[quote="mruwkaz11" Co do Vectry to roznic jest wiecej: wydech, 2 a nie 4 kola zmiennych faz rozrzadu, turbina( w vectrze zaklada sie kolo kompresji 18T czyli wlasnie z .[/quote]
Vectra opc ma dedykowany wydech i odprężony ,podobnie jak Insignia opc.,skoro koło jest takie same( jeden człowiek zakładał turbinę od insigni ,fimc,kompletny wydech i jakoś również nawet nie zbliżył się do 350 koni,gdzie wectra seryjnie ma więcej od insigni) to po tych zmianach program i powinno spokojnie być 350 koni,a jakoś daleko było.
Chociaż właściwie mogę pokazać Ci wykres swojej vectry zrobiony programem na 327 koni i 630 Nm :D
Jest Insignia polift biturbo 227 koni i Insignia 2.0 Biturbo przedlift 236 koni
<<

mruwkaz11

Posty: 10

Dołączenie: 05 Paź 2014 15:14

Post 20 Maj 2015 16:01

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

Pisze ostatni raz bo widzę ze się nie ma za bardzo co udzieleć na tym forum, bo podejrzewam że nikt z tym sam nie robi a i nie ma, bądź ma małe doświadczenie a każdy próbuje udowodnić jakie to ja bzdury nie pisze. Na samym seryjnym programie i seryjnym doladowaniu które oscyluje 0,5-0,7 bar od za wiele owszem nie da- ale przy doladowaniu 1,2-1.3 bar daje wiele- mnie na fmic'cu temp dolotu przy hamowaniu nie przekraczala 40-45 st,a na serii bylo grubo ponad 70 i zaraz po tym afr leci na leb i szyje-i wszystko zaczyna klekac( uczywiście jeszcze wpływ ku temu ma EGT) na swoim przykładzie nie jestem dokładnie w stanie stwierdzić ile dal fmic- bo ja naraz montowałem FMIC i DOWNPIPE ale po zestrojeniu tego efekt był znaczący- bez strojenia samochód troszkę lepiej chodził- ale miał gorszy dół - postaram się dziś zebrać wykresy z poszczególnych etapów i dodać- albo dodam już po zestrojeniu wszystkiego finalny- w którym udowodnię że da się uzyskać granice 400 koni z 2.8t bez bóg wie jakiego wkładu finansowego, ale to dopiero bo zmianie wtryskiwaczy.. Jeśli ktoś chce jakieś rady chętnie służę pomocą- ale jeśli znów bedą w stosunku co do mnie dziwne wypowiedzi- przestaję się udzielać w temacie.

pozdrawiam
<<

mruwkaz11

Posty: 10

Dołączenie: 05 Paź 2014 15:14

Post 20 Maj 2015 16:03

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

norbi333 napisał(a):[quote="mruwkaz11" Co do Vectry to roznic jest wiecej: wydech, 2 a nie 4 kola zmiennych faz rozrzadu, turbina( w vectrze zaklada sie kolo kompresji 18T czyli wlasnie z .

Vectra opc ma dedykowany wydech i odprężony ,podobnie jak Insignia opc.,skoro koło jest takie same( jeden człowiek zakładał turbinę od insigni ,fimc,kompletny wydech i jakoś również nawet nie zbliżył się do 350 koni,gdzie wectra seryjnie ma więcej od insigni) to po tych zmianach program i powinno spokojnie być 350 koni,a jakoś daleko było.
Chociaż właściwie mogę pokazać Ci wykres swojej vectry zrobiony programem na 327 koni i 630 Nm :D[/quote]


A wtryski kolego? zapewne seryjne? Hmm ciekaw jestem od ilu obrotów już pętłiły i jakie było AFR samochodu w pełnym zakresie obrotów?
<<

sezam

Posty: 109

Dołączenie: 05 Wrz 2014 09:08

Post 20 Maj 2015 16:11

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

mruwkaz11 napisał(a):Pisze ostatni raz bo widzę ze się nie ma za bardzo co udzieleć na tym forum, bo podejrzewam że nikt z tym sam nie robi a i nie ma, bądź ma małe doświadczenie a każdy próbuje udowodnić jakie to ja bzdury nie pisze. Na samym seryjnym programie i seryjnym doladowaniu które oscyluje 0,5-0,7 bar od za wiele owszem nie da- ale przy doladowaniu 1,2-1.3 bar daje wiele- mnie na fmic'cu temp dolotu przy hamowaniu nie przekraczala 40-45 st,a na serii bylo grubo ponad 70 i zaraz po tym afr leci na leb i szyje-i wszystko zaczyna klekac( uczywiście jeszcze wpływ ku temu ma EGT) na swoim przykładzie nie jestem dokładnie w stanie stwierdzić ile dal fmic- bo ja naraz montowałem FMIC i DOWNPIPE ale po zestrojeniu tego efekt był znaczący- bez strojenia samochód troszkę lepiej chodził- ale miał gorszy dół - postaram się dziś zebrać wykresy z poszczególnych etapów i dodać- albo dodam już po zestrojeniu wszystkiego finalny- w którym udowodnię że da się uzyskać granice 400 koni z 2.8t bez bóg wie jakiego wkładu finansowego, ale to dopiero bo zmianie wtryskiwaczy.. Jeśli ktoś chce jakieś rady chętnie służę pomocą- ale jeśli znów bedą w stosunku co do mnie dziwne wypowiedzi- przestaję się udzielać w temacie.

pozdrawiam


Mój komentarz miał być humorystyczny a nie prześmiewczy. Następnym razem zrobię mały podpis.

PS: Dalej liczę że zamieścisz jakieś zdjęcia i filmik jak ten samochód startuje i przyśpiesza.
<<

norbi333

Posty: 510

Dołączenie: 23 Paź 2013 18:40

Post 20 Maj 2015 16:13

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

[quote="mruwkaz11" ]Na samym seryjnym programie i seryjnym doladowaniu które oscyluje 0,5-0,7 bar od za wiele owszem nie da- ale przy doladowaniu 1,2-1.3 bar daje wiele-[/quote]
Przecież wiadomo,że program polega miedzy innymi na podniesieniu doładowania
Ostatnio edytowany przez norbi333, 20 Maj 2015 16:15, edytowano w sumie 1 raz
Jest Insignia polift biturbo 227 koni i Insignia 2.0 Biturbo przedlift 236 koni
<<

norbi333

Posty: 510

Dołączenie: 23 Paź 2013 18:40

Post 20 Maj 2015 16:15

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

mruwkaz11 napisał(a): Jeśli ktoś chce jakieś rady chętnie służę pomocą- ale jeśli znów bedą w stosunku co do mnie dziwne wypowiedzi- przestaję się udzielać w temacie.

pozdrawiam

Może i dziwne,ale wiem ile kumpel musiał w aucie zrobić,żeby osiągnąć taką moc jak Ty się chwalisz. I co istotne miał zmieniany map sensor,bo oryginalny nie dawał rady
Jest Insignia polift biturbo 227 koni i Insignia 2.0 Biturbo przedlift 236 koni
<<

Selko84

Posty: 1

Dołączenie: 24 Wrz 2019 11:07

Post 24 Wrz 2019 11:08

Re: Insignia OPC 2.8 325 KM - tuning silnika

mruwkaz11 napisał(a):Pisze ostatni raz bo widzę ze się nie ma za bardzo co udzieleć na tym forum, bo podejrzewam że nikt z tym sam nie robi a i nie ma, bądź ma małe doświadczenie a każdy próbuje udowodnić jakie to ja bzdury nie pisze. Na samym seryjnym programie i seryjnym doladowaniu które oscyluje 0,5-0,7 bar od za wiele owszem nie da- ale przy doladowaniu 1,2-1.3 bar daje wiele- mnie na fmic'cu temp dolotu przy hamowaniu nie przekraczala 40-45 st,a na serii bylo grubo ponad 70 i zaraz po tym afr leci na leb i szyje-i wszystko zaczyna klekac( uczywiście jeszcze wpływ ku temu ma EGT) na swoim przykładzie nie jestem dokładnie w stanie stwierdzić ile dal fmic- bo ja naraz montowałem FMIC i DOWNPIPE ale po zestrojeniu tego efekt był znaczący- bez strojenia samochód troszkę lepiej chodził- ale miał gorszy dół - postaram się dziś zebrać wykresy z poszczególnych etapów i dodać- albo dodam już po zestrojeniu wszystkiego finalny- w którym udowodnię że da się uzyskać granice 400 koni z 2.8t bez bóg wie jakiego wkładu finansowego, ale to dopiero bo zmianie wtryskiwaczy.. Jeśli ktoś chce jakieś rady chętnie służę pomocą- ale jeśli znów bedą w stosunku co do mnie dziwne wypowiedzi- przestaję się udzielać w temacie.

pozdrawiam


Odkopię :D Sorki
Ma ktoś jakieś wykresy lub robi coś obecnie przy 2.8 T ?
Poprzednia

Forum Opel Insignia poleca:

Powróć do Tunning techniczny

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

cron