14 Maj 2019 22:49 przez zohus
OpelInsigniaWL napisał(a):Cześć,
Miałem problem z biciem tarcz (po wymianie w ASO, tarcze lite, niby dobrej klasy zestaw, taki mi doradzono w sklepie motoryzacyjnym)
Wkurzyłem się i z 10 kkm temu wymieniłem na Zimmermany Sport (zestaw) u zaufanego mechanika. (Przy okazji wyczyścili mi porządnie układ hamulcowy aby się nic nie zapiekało itp.)
Generalnie dalej przy hamowaniu z wyższych prędkości (80 km/h+) czuje i widzę drżenie na kierownicy. Są dużo mniejsze niż na poprzednich tarczach i klockach.
Jak bardzo mocno trzymamy kierownicę to można nad tym drżeniem zapanować. Na starych nie.
I tu zmierzam do sedna sprawy.. zrobiły się luzy na przekładni kierowniczej i musiałem ją wymienić..
pytanie czy takie drgania mogą przyspieszyć zużycie przekładni (oryginalny przebieg 170kkm)?
Kiedyś takich drgań nie było wcale. Nie chce mi wierzyć, że Zimmermany też już są pokrzywione. (styl jazdy raczej zrównoważony, bez gwałtownych hamowań, przyspieszeń )
Jak to nie tarcze to co? Bez hamowania, żadnych drgań nie ma. Tuleje wahaczy wymieniane w 2014 przy 103kkm w ramach akcji serwisowej
Zauważyłem jeszcze ściąganie auta w prawo.. przed wymienianą przekładni i po tak samo.
Zbieżność przedniej osi ustawiona.
Miałem podobny problem. Tarcze i klocki Delphi wytrzymały 7kkm. Na forum wyczytałem by zamontować Zimmermany (ja dałem gładkie) + klocki EBC Yellow Stuff. Objawy uszkodzenia tarcz Delphi drgania na kierownicy przy hamowaniu, że kierownicę chciało wyrwać. Przy wymianie tarcz na Zimmermany, czujnikiem zegarowym zmierzyłem bicie tarcz, stare 8-9 setek. Nowe po założeniu 2-3. Na Zimmemanach i EBC YS przejechałem już blisko 70 tyś i wszystko jest OK. Reasumując zdejmij oba koła na raz, wcześniej ustaw auto na koziołkach, załóż czujnik zegarowy odpal auto by koła się kręciły i zmierz bicie. Jeszcze jedno czy tył to też zestaw Zimmermana? Jak kupowałem swój zestaw do przodu goście z Halpora mówili bym również wymienił tył. Przy słabym zestawie z tyłu nawet najlepsze tarcze i klocki z przodu się uszkodzą (przegrzeją). I może tu jest problem. Przychodzi mi jeszcze na myśl, że może to uszkodzony amor lub zapieczony zacisk hamulaca (zatarta prowadnica/e)
Opel Insignia 2.0 CDTI / 2010 / Sports Tourer /